Monday, November 29, 2010

Sehari bersame anak2 dirumah tanpa superdaddy


Punyela panjang tajuk kan....Semalam mz balik ke kg menziarah org meninggal.Mulenye nak bwk hariz skali tp pk2 mcm risau la pulak bwk budak kecik ziarah org meninggal dan akhirnya sy ditinggalkan bersama anak2 dirumah.Disebabkan 5 hari seminggu mz yg menjage anak2 so die pon gtaula jadual anak2 kepada sy,pkl brp fitri bgn,pukul brp hariz akan tido itu ini itu ini dan sy anggukan ajer

Ms mz kuar umah fitri sudah ketidoran dan hariz pula tgh aktif melompat,berlari kesane kemari,maklumla br bgn tido.Puas sy ajak die tido smule...hehehe,kejamkah mummy anak baru bgn tido ajak tido smule :p. Pukul 10 fitri dah berbunyi2 maka sy pon susukan die sehingga die ketidoran smule.Senang jg adik fitri,asal die kenyang dan perut tak kembung die akan tido sahaje tanpa banyak songeh.

Pukul 10,11,12 hariz masih belum tido lg tp bl dah masuk ke 1230 die dah melepek kat atas tilam.Buatkan susu dan tidurlah die dengan sendirinya.

Sementara anak2 tido sy bgn memasak,mengemas dapur dan mebuat kerja2 rumah yg lain.Mate tu mmg la mengantuk tp kang kalo sy tidur hariz nak mkn ape lak bl die bgn tido nt.Ngam2 ajer selesai memasak fitri pon bgn tp tido smule slps tangki perut die diisi dan tak lame lepas tu si hariz lak bgn.

Hari itu sy masak bubur ayam utk hariz dan roti telur utk sy sbb roti dah nak expired..Byk jugak hariz mkn,smbil mkn tu sy ckp kat hariz"eii...kuku hariz kotor la" eh eh...dan2 die bgn pg kat laci sy igtkan die nak buat ape rupenye die pg amik ketip kuku nak suh sy ketipkan kuku die.Sabo jela...tak smpt2 nak mkn.

Dekat pukul 5 jgk la br mz smpai dirumah.Sy ckp kat die"tgk syg jage anak2 smpt memasak,lipat kain kemas  umah lg,hebat tak??" hahahaha...saje nak angkat bakul masuk sendiri
dan die kate"hebat2,nt bolehla abg tinggalkan syg dgn anak2 lagi"...ces ni pon rs mcm nak patah pinggang.

Sepupu mz yg meninggal baru berumur lebih kurang 4 thn kalo tak silap sy.Tibe2 ajer die demam dan selang 2 3 hari terus meninggal.Punca kematian sy tak berape pasti tp yg sy tau virus menyerang die dan menyebabkan tonsil membengkak dan menutup saluran pernafasannya.

2 org nak conteng on "Sehari bersame anak2 dirumah tanpa superdaddy"

Panggil Saja Lyeana,Yana on November 30, 2010 at 9:00 AM said...

Risau nyer kalu demam sampai gitu eh...budak2 lagi ler mana ler tau nk ckp cam kita org dewasa nie kalu sakit....'Semoga adik tersebut ditempatkan bersama2 org beriman" Amin....

Syima ~Mama Kyra~ on December 10, 2010 at 2:01 PM said...

kecik2 sng jaga...tggu besar nt..haru biru rmh..keh3

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez