Monday, December 13, 2010

Memerah susu secare manual


Perahan menggunakan tangan.Lenguh leher weh terbongkok2 mcm nenek bongkok 3.Ade juge yg terbabas2 keluar dr botol sbb air pancutan mcm air terjun lagaknye....ngehngehngeh.Ini adalah kali kedua sy memerah menggunakan tangan.Kali pertame ketika dihospital.Kes nipple tersumbat sbb mls sgt nak cuci niple ms mengandung hamik ko...rasakan keperitan susu yg penuh tp malu2 nak kuar.

Sy perah dgr kadar kelajuan streamyx paling laju sbb ms tu kat luar riuh rendah kenduri kendara abg ipar.Sy dah rs mcm nak pengsan cpt2 masuk dlm kereta bersame sikecil fitri.Kasik die minum sebelah dan sebelah lg sy tadah.Kang tak vogue pulak sy ms kenduri kan....hehehehe.Bl sikecik tu dah kekenyangan baru sy perah dan itulah hasil yg sy dpt.Cukupla utk melegakan cik puan B sy itu.Balik kerumah siap2 mandi cpt2 sy carik spectra dan pump utk mengosongkan kantin sikecil Fitri itu.Muahahahaha



Hasil ini terbiar dlm kereta lebih dr 4 jam dan akhirnya terpakse disiram ke pokok bunge makcik mz sahaje.Eh..org kate pokok akan jd lebih segar kalo siram dgn susu.Betul ke??

5 org nak conteng on "Memerah susu secare manual"

Umie a'iesya on December 16, 2010 at 4:45 PM said...

hehhehe..saya pun pernah tu perah dgn tangn..haiyokkk..sakit tengkuk!!!!!!!
heheheheh...tapi bab menceces ke luar tuh memang kan??adehhhhh

Syima ~Mama Kyra~ on December 21, 2010 at 5:58 PM said...

syg je susu kena buang kan..xde rezeki..tp xpe..at least lega ckit slps pump kan..kan....dr bgkak x tentu psl..

Syima ~Mama Kyra~ on December 21, 2010 at 5:58 PM said...

nt ambil tag kat my blog ye

anna on December 22, 2010 at 10:11 AM said...

umi aiesya:betul betul betul

k.syima:nak buat cemane...takde rezeki.
akan ku ambil tag ituuu

eiza on December 29, 2010 at 6:48 PM said...

sy lebih suka perah by hand. taklah sakit sangat, cuma letih n lenguhlah... pakai medela pun ayoyo sakit juga..
Tp, tu dululah masa pantang. sekarang xde production lg dah.. sian anakku...:(

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez