Friday, June 15, 2012

Bersara 60 tahun?


Pagi ni mmg la kecoh opis dgn tajuk utama suratkhabar harini.Sapa la punye idea suh kerja sampai umur 60 ni,sedangkan umur 55 pon dah ade yg sakit lutut lah,sakit jantung lah,sakit buahpinggang lah lagi nak suh kerja sampai umur 60.Mmg la tak masuk akal.Ptt umur 60 tu penuhkan mase dgn beribadat atau bace alquran atau ape2 kerja yg boleh mendekatkan diri dgn Allah.Bukanlah kate umur 30 tak boleh dekatkan diri dgn Allah tp kalau ikut logiknya umur 60 tu mmg dah takde komitment berbanding dgn umur 30 yg mungkin banyak bebanan hutang yg perlu dilangsaikan.

Pastu makin ramai la penganggur kat Malaysia ni.Tak gune belajar tinggi2 kalau setakat jadi penganggur.Yg sedang dlm perkhidmatan pon ssh nak naik pangkat.Kesian org Malaysia.

KWSP pon lg satu hal,itukan duit kita sendiri kenape nak tmbhkan lagi had umur pengeluaran?Mmg tak patut!Konon alasan wang caruman akan bertambah banyak,celah mane nak banyaknye kalau duit caruman kite tu org ketiga dah "pinjam"dulu duit kita.

Lagi cepat pilihanraya lagi bagus.Korang semua camner?setuju ke had persaraan dan pengeluaran KWSP dinaikkan ke umur 60?Fikir fikirkanlah

1 org nak conteng on "Bersara 60 tahun?"

Anonymous said...

perompak duit rakyat

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez