Wednesday, July 25, 2012

13 minggu


Sekarang ni dah masuk 13 minggu dan alahan pon rasenya dah makin berkurangan cuma selera makan masih belum kembali seperti biase dan 17/7/12 aritu adalah kali pertame buat monthly checkup utk pregnancy kali ini. Last time ms mule2 bukak kad, hb adalah low dan dr bg ubat sebesar ibu jari kaki fitri utk mkn. Festime mkn buat kepale saya pening sampai rs mcm nak pitam dan lepas tu sy serik nak mkn ubat tu lg.Sudahnya saya mkn asid folik aje.

Tentang checkup semalam, berat masih statik seperti last checkup.Baby pon sgt aktif kicking and jumping dalam perut. Kaki dan tangan pon sudah jelas nampak. Sangat comel okay!Even dah masuk anak no 3 we're still excited bile nak pg checkup.Over tak?hehehehe

Dan utk kali ni kene amik darah lg utk cek hb dan mujur hb sudah kembali normal.Tak perlula sy nak mkn ubat sebesar  ibu jari kaki lg.Uwekk!Hopefully hb ni menten ler sehingga sy melahirkan kelak.Last time ms mengandungkan fitri hb adalah drop dari 12 ke 8.9,itu result hb saya 3hari sblm melahirkan fitri dan saya tak smpt pon mkn ubat yg dr beri utk naikkan hb pasal fitri tak sabar2 nak keluar.Nsb baik takde ape2 berlaku.

tapi kan saya terlupe nak tanye dr pasal kantung yg dah empty tu samade dah kecut ke belum as dr ade bgtau kantung yg dah empty tu akan kecut sendiri.Tgg next checkup lah br dpt tanye dr.Menjawab pertanyaan kwn2 dlm entry spotting,bleeding and twins aritu, sy dah tak mengandung kembar lg mungkin bukan rezeki saya utk dpt twins baby. Kita cube next pregnancy lah!huhuhuhuhu

Ok..perut masih belum nmpk sgt sungguhpon begitu hanya ade beberape pasang baju kurung sahaje yg fit dgn keadaan sekarang.Redo jelah pakai baju ulang2.Nak bergaye time2 mabuk2 laut ni pon takde mood sampaikan suami saya tegur saya sgt comot bile pg keje...hahahahaha.Baiklah,lepas fasa mabuk2 ni hilang saya akan kembali menghias diri untuk suami saya.

Harini dah masuk hari ke 5 puase,alhamdulillah masih bertahan dan harap boleh bertahan sehingga ke hujung ramadhan.

Tu je update utk arini..babai

6 org nak conteng on "13 minggu"

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ on July 25, 2012 at 9:51 AM said...

pose dlm keadaan ni mmg cukup menguji kesabaran ..dah pnteng sehari huhu

anna on July 25, 2012 at 10:02 AM said...

ini kali ke-2 berpuase dlm bln ramadan,lastime ms pregnantkan fitri@8mths kalini @3mths++...yg kali ni mmg mencabar pasal awal2 mengandung...paham2 jela kan
hrp same2 lah kite dpt berpuase penuh thn ni..amin

Anonymous said...

mengandung anak perempuan? alhamdulillah masih boleh berpuasa.

-silent reader-

anna on July 26, 2012 at 8:36 AM said...

anon:too early to know the gender but hopefully its a girl!amin...alhamdulillah,semoga kita same2 dapat berpuase penuh,insyallah

Syima ~Mama Kyra~ on July 26, 2012 at 8:59 AM said...

excited nak tahu gender baby la tuh..ngeh3

anna on July 26, 2012 at 9:09 AM said...

isk..awal lg nak tau gender baby kak syima,yg penting nak tau baby sihat dan sempurna dlm perut

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez