Friday, July 6, 2012

Spotting, bleeding and twins!


Assalamualaikum

Pregnancy kali ni dimulakan dengan spoting yg sgt awal.7 days before hari sepatutnya period sudah ade spoting.Mule-mule saya igt 'projek 2012' tak menjadi,maklumla dah 2 kali bersalin hujung thn nak gak merase bersalin awal tahun....kekekeke, hampala jugak tp agak lama spoting tu sehingga tarikh sepatutnya dtg period masih juge belum ade tanda2 mcm nak period (as sll kalo nak period mesti sy akan dpt rase tande2) Saya dah start konfius,pregnant ke tak ni??haish

Kali pertama saya pg ketika 4 hari sblm period.Dokor scan tp masih belum nampak ape2 cume katenye rahim mmg tgh menebal menunggu runtuh atau menyediakan ruang utk mengandung.Ms tu belum buat UPT lg sbb rasenye too early nak buat UPT.Cume doktor sajes buat pap smear since slps melahirkan fitri mmg sy belum pernah buat pap smear lg tp kene tgg bile semua dah clear dulu
Then selang 3 hari slps tu(sehari sblm tarikh ptt dtg period)saya dtg smule ke klinik sbb cirit birit.Bdn rase sgt lemah sehingga terpitam dlm bilik air.Sedar2 dah terbaring atas lantai bilik air.Again sy cerite pasal spotting tu, so doktor pn scan la lg skali dan komen die same mcm dr yg sblm ni tp kali ni ade buat UPT dan hasilnya adalah positif! tapi line kedua masih samar2 dan dr pon bgla mc selame 3hari utk berehat.Doktor suh buat UPT sendiri  selang 2 3 hari slps itu.

Maka keesokan harinya saya buatla UPT lg skali dan hasilnya alhamdulillah tapi sy masih risau kerana masih ade spotting dan kdg2 spotting tu dah jd kaler merah cair mcm bleeding pulak.Mulanya sy igtkan semuanya akan hilang slps darah cair2 tu keluar tp rupenye jadi makin teruk.Ms tu rasenye dah 8 weeks,waktu magrib tu saya ade rs mcm cramp dan sakit perut tup2 tgh mlm nak ke toilet darah berketul2 kuar dan setiap kali ke toilet pasti ade darah ketul2 sebesar penumbuk keluar. Mlm tu mmg sy tak boleh tido sbb darah asyik mengalir jer.


Esoknya sy ke klinik,saya dah ready mental and fizikal jika tiada rezeki kali ni saya redha tapi alhamdulillah semuanya ok,baby masih sihat dan selamat dlm perut cume sy harus ulang ke klinik utk lihat perkembangan janin in next 2 weeks.


Dan selepas kejadian bleeding haritu takde lagi spotting or even bleeding yg serius tapi tapi tapi ms mgg ke 11 tgh dlm miting tibe2 sy rs mcm lain mcm je kuar dr bawah dan sy ke toilet.....panik jap sbb ade darah lagi!tapi cube kontrol sbb cume darah cair sahaje,masuk bilik dan sambung miting dan bile habis miting sy bangun dari kerusi.....gush!!panas jer rase kat bwh tu,kali ni mmg sgt cuak pasal takut darah tu meleleh kene baju dan karpet bilik miting.Cpt2 lari pg toilet tp ade pulak yg kate sy tak tahan  sgt nak terkencing.Sabojela


Dlm toilet dah call mz suh amik bwk p klinik.Sampai klinik cerite itu ini dan dr scan dan ms tu die inform kat kami......eh!you got twins la,nmpk 2 kantung tu tapi kantung yg lg satu tu mcm dah empty.Kiteorg mcm...eh betul ke????then dr buat surat refer p sepital dan kemudian saya rs sgt menyesal pg hospital sbb mcm2 dr buat kat saye.Mmg sy sgt tidak puas hati!dan sbb dah pg hospital konfomla dorang tahan sampai 3 hari kene dok wad.Boring giler!

Bile dah boleh discaj dr hospital bg saya mc selame 1 minggu...hooray!!!saya suka saya suka. Sekarang dah masuk 12 minggu dan tiada lagi spotting atau bleeding dan semoga baby dlm perut ni sihat dan selamat sehingga saat saya melahirkannya.Insyallah amin


3 org nak conteng on "Spotting, bleeding and twins!"

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ on July 6, 2012 at 6:45 PM said...

so twins ke ni??

yati hayati on July 7, 2012 at 6:39 PM said...

congrat dear! semoga semuanya selamat ...

mannira on July 12, 2012 at 3:37 PM said...

twin ke idak???

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez