Monday, January 6, 2014

Muzium Pekan


Tiap2 tahun mmg saya sangatla kedekut nak guna cuti tahunan saya unless mmg betul2 ade hal then barulah saya apply cuti tahunan kalau saje2 nak cuti,mintak maap ler.Disebabkan itu,bile sampai ke penghujung tahunan tgk2 cuti masih ade lg 8 hari.

Maka selepas cuti banjir masuk keje sekejap pastu saya terus cuti sampai ke penghujung tahun.Wallah....sangat mabeles dapat cuti lame2 gitu,feeling2 surirumah pulak...hehehe

Tapi bile dah cuti lame2 gitu,tatau pulak nak g mane.Dok umah sepanjang mase boringla jugak,nak pg jenjalan...alahai mane la tmpt nak pg kat kuantan ni,nak pg jauh2 risau pulak musim2 hujan nak tinggal rumah.Oleh itu meronda2 sekitar kuantan jela,lompat dari satu soping mall ke soping mall lain sampai naik jemu.

Pastu baru terpikir nak pg sini.Dah lame betul tak jejak kaki ke muzium pekan.Last pg adelah puluh2 tahun yg lepas,mase tu sekolah menengah tingkatan 2 ke 3 kot.

So pagi2 dah gerak takdela pagi sangat kol 11 jugak la..kuikukui. Ain transit ke rumah pengasuh,uish...tak boleh bawak ain pg tmpt2 gitu, takut balik rumah tgh malam ain menangis2 tak tentu pasal,so jangan cari pasal hokay!

Sampai pekan pusing2 dulu pastu pekena nasi ayam tak sedap dekat tepi sungai.Daddy kate sedap lagi nasi ayam mummy...ehemehem.Setel semua barula terus menuju ke destinasi impian hariz dan fitri sbb ms sampai tu dah lalu kat situ, kasik mood dulu kat dorang,pastu tgh mkn asyik dok ulang2 nak pg muzium,padan muke sendiri sbb mengade2 nak lalu situ

Bayaran masuk RMxx untuk orang pahang,untuk bukan pahang mahal sikit tp tatau berape sbb bukan saya yg pg bayar....kehkehkeh tapi rasenye untuk orang pahang RM4 dewase,kanak2 lebih 12tahun baru kene caj.




Pusing sane pusing sini dah habis tawaf satu muzium.Pendapat saya....sangat tak bes berbanding dulu.Saya tatau la apemende yg muzium tu letak dalam muzium.Frust betul sbb saya punye expectation sangat tinggi tp rupenye alahai...ni jer ke yg ade dlm muzium.haa..mcm tula lebih kurang perasaan saya.







Lepastu amik2 gmbr sikit,feeling2 romen-tik...ngehngehngeh.
 gedix amik gambo sendiri...hehe

Plan asal pas g muzium nak pg tempat kelahiran tun abd razak tp mood dah hilang dan terus je la gerak balik ke kuantan.

Sekian

0 org nak conteng on "Muzium Pekan"

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez