Friday, July 11, 2014

PRAY FOR GAZA

1 org nak conteng


Semalam mase tgk berite di TV tentang GAZA tibe2 hariz cakap

mummy kenape org tu bom tempat tu,kesian org tu mati kene bunuh.Tak baik kan bunuh orang.Kenape die nak bunuh org tu.Kita rase nak nangis tgk org tu mati kene bunuh

Aduhai anak...sebak dgr ayat2 dari seorg budak yang berumur 6 tahun. Mummy 100x sedih tgk org islam disane kene bunuh dgn kejam mcmtu apelagi bayi dan kanak2 yg sebaye umur anak2 saya.Jika dalam FB banyak org berkongsi gambar2 keganasan di sana sampaikan saya tak sanggup nak tgk.Ade 1 gambar tu kalau 1000x tgk pon saya tetap akan menangis tp saya tak sanggup nak kongsi kat sini.Gambar budak saya rase lebih kurang umur sethn diacu senapang bukan 1 tapi 3 senapang kat kepale die.Ape salah anak kecil tersebut.Adakah mereka yg mengacu senapang tu manusia atau binatang.Ya allah apela nasib anak kecil tu.

Berbalik cerite hariz tadi, saya jawab

kalau abg hariz kesian abg hariz kene doa,kalau nak doa kene solat,abg hariz doa supaya org islam tak kene bunuh mcmtu,doa supaya org islam kat sane kuat,doa supaya budak2 kat sane selamat,doa supaya Allah turunkan bala kepada org jahat tu.

Ok mummy,kite nak pg solat sekarang.Kita kesian tgk die kene bunuh.(sambil geleng kepale)

Kebetulan ketika tu mmg mizi nak solat magrib jadi saya suruh die solat dgn mizi.Saya nampak air mate die bergenang .Ya allah sungguh tersentuh hati saya.




اللّهُمَّ إِنّا نَسْتَعِينُكَ وَنُؤمِنُ بِكَ ، وَنَتَوَكَّلُ عَلَيْكَ ونُثْنِيْ عَلَيْكَ الخَيْرَ وَلاَ نَكْفُرُكَ ، اللَّهُمَّ إيَّاكَ نَعْبُد ، وَلَكَ نُصَلِّي وَنَسْجُدُ ، وَإِليكَ نَسْعَى وَنَحْفِد ، نَرْجُو رَحْمَتَكَ وَنَخْشَى عَذَابَك ، إِنَّ عَذَابَكَ الجَدَّ بِالكُفَّار مُلْحِق ، اللهم عَذِّبِ الكَفَرَةَ وَأهْلَ الكِتَابِ الَّذِيْنَ يَصُدُّوْنَ عَنْ سَبِيْلِكَ
Maksudnya : "Ya Allah sesungguhnya kami memohon pertolongan dariMU dan kami beriman denganMu, dan kami bertawakkal kepada Mu, dan kami memuja Mu dengan kebaikan dan kami tidak mengkufuriMU, Ya Allah hanya engkau yang kami sembah dan kepada Mu kami menunaikan solat dan bersujud, kepadaMu kami berusaha, kami mengharapkan rahmatMu dan kami takutkan azabMu, sesungguhnya azabMu yang pedih akan dikenakan kepada orang-orang yang kafir, Ya Allah azablah orang-orag kafir Ahli kitab yang menghalang-halangi dari jalanMU."
اللّهمّ إِنَّا نَجْعَلُكَ فِي نُحُورِ أَعْدَائِنَا ، ونَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُوْرِهِمْ
اللّهمّ مُنْزِلَ الكِتَابِ، وَمُجْرِيَ السَّحَابِ، وَهَازِمَ الأَحْزَابِ، اِهْزِمْ اليَهُودَ الغَاصِبِيْنَ المحُتَلِّيْنَ، وَانْصُرْناَ عَلَيْهِمْ وَزَلْزِلْهُم. اللّهُمّ بَدِّدْ شَمْلَهُم وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ، و شَتِّتْ كَلِمَتَهُم , خَالِفْ بَيْنَ قُلُوبِهِم،  ، وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُم  , وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْباً مِنْ كِلاَبِكَ يا قهار , يا جبار و يا مُنْتَقِمَ , اللهم أَنْزِلِ بِهِم بَأْسَكَ الَّذِيْ لايُرَدُّ عَنِ القَوْمِ المُجْرِمِين.

Erti :
Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami menjadikan-Mu sebagai pendinding (kepada musuh2) kami, dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka.

Wahai Tuhan kami, wahai Tuhan yang menurunkan al-Kitab (al-Quran), dan wahai yang menjalankan awan, dan wahai yang menghancurkan tentera al-Ahzab, hancurkanlah Yahudi perampas dan penjajah dan bantulah kami ke atas mereka dan goyankanlah mereka.
Wahai Tuhan kami, binasakanlah kesempurnaan mereka, dan pecah-belahkanlah jemaah/kesatuan mereka, dan gagapkanlah perkataan mereka (melalutkan kereka), pecah belahkanlah hati-hati mereka, goyahkanlah pendirian mereka, dan hantarkanlah anjing ke atas mereka dari anjing-anjing suruhanMu, wahai Tuhan Yang Maha Gagah Perkasa, wahai Tuhan Yang Maha Berani, wahai Tuhan Yang Maha Berdendam, wahai Allah tuhan kami, turunkanlah ke atas mereka kemarahan dan kesakitan dariMu yang tidak mampu ditolak oleh kaum yang berdosa.
اللهم اُنْصُرِ المُسْلِمِيْنَ وَالمُجَاهِدِينَ عَلىْ اليَهُود..اللّهم انْصُرْناَ عَلَيْهِم فِي كُلِّ مَكَانٍ..اللّهمّ أَرِناَ فِيْهِمْ عَجَائِبَ قُدْرَتِكَ .. اللّهمّ أًحْصِهِمْ عَدَداً وَاقْتُلْهُمْ بَدَداً وَلاَ تُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً..اللّهمّ اجْعَلْهُمْ غَنِيْمَةً لِلْمُسْلِمِيْن..اللّهمّ اجْعَلْ سِلاَحَهُمْ فِي صُدُوْرِهِمْ وَكَيْدَهِمْ فِي نُحُورِهِمْ وَتَدْبِيْرَهِمْ تَدْمِيْراً لهَمُ , اللّهمّ اْجْعَلْ الملائكةَ تُعِيْنُ المسلمين ..اللّهمّ سَدِّدْ رَمْيَهُمْ .. اللّهمّ سَدِّدْ رَصَاصَهُمْ
Erti : Ya Allah, bantulah muslimin dan pejuang Islam dalam petempurannya dengan Yahudi, Ya Allah bantulah kami untuk mengalahkan mereka di mana-mana sahaja, Ya Allah tunjukkanlah kepada mereka keajaiban kuasaMu, Ya Allah jadikanlah mereka boleh dibilang, dan bunuhlah mereka sebinasanya, dan janganlah engkau lepaskan mereka walau seorang. Ya Allah jadikanlah senjata dan harta mereka sebagai harta rampasan di tangan kaum Muslim, Ya Allah jadikanlah senjata mereka mengenai dada mereka sendiri, dan helah mereka mengenai tengkuk mereka, dan perancangan mereka penghancur mereka sendiri, Ya Allah jadikanlah para Malaikat membantu kaum Muslimin, Ya Allah tepatkanlah tembakan dan lontaran mereka
اللّهمّ أَهْلِكْهُمْ كَمَا أَهْلَكْتَ إِرَمَ وَعَاد ... اللّهمّ صُبَّ عَلَيْهِمْ سَوْطَ عَذَابِ فَإِنَّهُمْ أَفْسَدُوْا فِي البِلاَدِ وَقَتَلُوْا العِبَادَ  , اللهم انصُرْ إِخْوَانَناَ فِي فِلَسْطِين و سوريا وَافغانستان والعراق وَجَمِيْعِ بِلاَدِ المسلمين

Erti : Ya Allah hancurkanlah mereka sebagaimana engkau mengahncur kaum Iram dan ‘Ad , Ya Allah palulah mereka dengan paluan azaz kerana mereka telah melakukan kerosakan dalam negara dan membunuh para hambaMu. Ya Allah bantulah saudara kami di LUbnan, Palestin, Afghanistan, Iraq dan seluruh negara umat Islam.


AMIN

Thursday, July 10, 2014

JIRAN

0 org nak conteng
Jiran adalah orang yg paling dekat dgn kite selepas keluarga dan sedara mara.Jiran juga orang yang kite akan cari jika berlaku kecemasan atau hal2 yang tak di ingini sekitar perumahan kita tapi macammana pulak kalau jiran yg sepatutnya kita buat kawan jadi lawan?

Itulah kisahnya dgn jiran rumah saya ni.Aduhai....dah banyak kali tegur dah tapi macam tu jugak sampai la semalam sbb tak tahan sangat bau busuk rumah die,saya buat notes selit kat pagar die dengan harapan lepas ni takdela bau busuk lg

Sebenarnye jiran sorang ni bela kucing kat rumah,okayla...niat murni tapi kalau dah menyusahkan jiran tetangge niat ikhlas murni tu dah jadi satu dosa pulak sbb jiran asyik merungut.Sampah mmg tabiat suke longgok dekat luar berhari2 baru nak buang,pelik betul la saya,apela yg susah sangat nak buang dlm tong hijau kat luar pagar tu.Lori sampah 2 3 kali trip tp sampah masih berlonggok situ. Itu baru sampah belum taik kucing lagi. Ntah ape die nak buat dgn taik kucing peram lame2 depan rumah.Kesian anak2 saya tak boleh main luar sbb bau busuk jiran sebelah punya pasal.Bau mmg busuk giler lah nak termuntah,nak sidai kain pon tak lalu.

Bulan2 pose ni mmg la tak baik merungut mengumpat kan tp kalo dah sampai tahap gitu takkan la nak biar kan.Jiran sebelah ni menyewa je,dgr kabar dah 3 bulan tak byr sewa pulak tu ntah sape2 la duduk rumah tu,kejap lelaki kejap perempuan,kiteorg konfius sape sebenarnye yg menyewa

Kalau nak cerite buruk jiran sebelah ni mmg banyak la tp sbb bulan puase ni maka sabar jelaaa.Harap dgn nota yg saya selit tu jiran sebelah malu dan tak longgok lg sampah depan rumah
 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez