Thursday, July 10, 2014

JIRAN


Jiran adalah orang yg paling dekat dgn kite selepas keluarga dan sedara mara.Jiran juga orang yang kite akan cari jika berlaku kecemasan atau hal2 yang tak di ingini sekitar perumahan kita tapi macammana pulak kalau jiran yg sepatutnya kita buat kawan jadi lawan?

Itulah kisahnya dgn jiran rumah saya ni.Aduhai....dah banyak kali tegur dah tapi macam tu jugak sampai la semalam sbb tak tahan sangat bau busuk rumah die,saya buat notes selit kat pagar die dengan harapan lepas ni takdela bau busuk lg

Sebenarnye jiran sorang ni bela kucing kat rumah,okayla...niat murni tapi kalau dah menyusahkan jiran tetangge niat ikhlas murni tu dah jadi satu dosa pulak sbb jiran asyik merungut.Sampah mmg tabiat suke longgok dekat luar berhari2 baru nak buang,pelik betul la saya,apela yg susah sangat nak buang dlm tong hijau kat luar pagar tu.Lori sampah 2 3 kali trip tp sampah masih berlonggok situ. Itu baru sampah belum taik kucing lagi. Ntah ape die nak buat dgn taik kucing peram lame2 depan rumah.Kesian anak2 saya tak boleh main luar sbb bau busuk jiran sebelah punya pasal.Bau mmg busuk giler lah nak termuntah,nak sidai kain pon tak lalu.

Bulan2 pose ni mmg la tak baik merungut mengumpat kan tp kalo dah sampai tahap gitu takkan la nak biar kan.Jiran sebelah ni menyewa je,dgr kabar dah 3 bulan tak byr sewa pulak tu ntah sape2 la duduk rumah tu,kejap lelaki kejap perempuan,kiteorg konfius sape sebenarnye yg menyewa

Kalau nak cerite buruk jiran sebelah ni mmg banyak la tp sbb bulan puase ni maka sabar jelaaa.Harap dgn nota yg saya selit tu jiran sebelah malu dan tak longgok lg sampah depan rumah

0 org nak conteng on "JIRAN"

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez