Tuesday, December 2, 2014

Musim Tengkujuh

3 org nak conteng

Jika tahun lepas pada waktu begini hujan turun dengan selebatnya sehingga kami tersekat tidak boleh kemane2 sbb banjir tapi pada tahun ni alhamdulillah sehingga ke saat ini tiada tanda2 kuantan akan ditenggelami air lg cuma awal2 bulan 11 haritu hujan turun nonstop selama hampir 3 hari dan menyebabkan ini berlaku
Sebesar2 parit2 ni air tetap penuh.Jika hujan berterusan sehingga hari ke 4,kuantan konfom tenggelam lagi

Parit di sekitar rumah dah penuh dan hampir melimpah
 


Suhu sepjg musim tengkujuh.Best tidoo



Nyaris2 nak banjir korang!!!!!!!!!! iolss dah standby siap2 beli brg2 makanan takut jadi mcm tahun lepas. Penuhkan stok yg ade cuma tak beli brg basah sgt sbb takut blackout mcm thn lepas,naya jer busuk peti kan

Alhamdulillah masuk hari ke3 petang tu hujan dah mule reda dan esok dan hari2 berikutnya matahari elok je muncul.Kering kain baju mak uols.3 hari kain dok kering bawah kipas jer.

Insyallah tahun ni kuantan tak bajir kot sbb banjir pg melawat negeri2 lain pulak.Terengganu teruk yer banjir tahun ni.Innalillah...semoga penduduk yang terkesan dgn banjir disana tabah dan bersabar menghadapi ujian Allah.

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez