Tuesday, December 2, 2014

Musim Tengkujuh



Jika tahun lepas pada waktu begini hujan turun dengan selebatnya sehingga kami tersekat tidak boleh kemane2 sbb banjir tapi pada tahun ni alhamdulillah sehingga ke saat ini tiada tanda2 kuantan akan ditenggelami air lg cuma awal2 bulan 11 haritu hujan turun nonstop selama hampir 3 hari dan menyebabkan ini berlaku
Sebesar2 parit2 ni air tetap penuh.Jika hujan berterusan sehingga hari ke 4,kuantan konfom tenggelam lagi

Parit di sekitar rumah dah penuh dan hampir melimpah
 


Suhu sepjg musim tengkujuh.Best tidoo



Nyaris2 nak banjir korang!!!!!!!!!! iolss dah standby siap2 beli brg2 makanan takut jadi mcm tahun lepas. Penuhkan stok yg ade cuma tak beli brg basah sgt sbb takut blackout mcm thn lepas,naya jer busuk peti kan

Alhamdulillah masuk hari ke3 petang tu hujan dah mule reda dan esok dan hari2 berikutnya matahari elok je muncul.Kering kain baju mak uols.3 hari kain dok kering bawah kipas jer.

Insyallah tahun ni kuantan tak bajir kot sbb banjir pg melawat negeri2 lain pulak.Terengganu teruk yer banjir tahun ni.Innalillah...semoga penduduk yang terkesan dgn banjir disana tabah dan bersabar menghadapi ujian Allah.

3 org nak conteng on "Musim Tengkujuh"

Syima ~Mama Kyra~ on December 10, 2014 at 9:52 AM said...

Syukurla...mujur x bnjr tp cuak la jgk sb 3'hari ujan non stop..

Hayati Sakaria on December 24, 2014 at 11:02 AM said...

Assalam Ana, Camna keadaan di kuantan? Banjir tak? R

anna on January 2, 2015 at 10:28 AM said...

kak syima: akhirnya banjir jua tapi alhamdulillah tak seteruk tahun lepas
yati: wslam ti..alhamdulillah tahun ni tak seteruk tahun lepas,cume terputus hubungan jer selame 3 hari

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez