Tuesday, January 6, 2015

Musim Tengkujuh - Part 2


Saya ingatkan panas sampai ke petang tetapi rupenya hujan ditengah hari.Begitu jua cuaca di negeri pahang terutamanya Kuantan. Saya dan suami mcm konfiden sangat kuantan tak akan banjir walaupon saya tgk longkang dan parit sekitar kawasan rumah tu mmg penuh dan naik air.Trend hujan dikuantan ketika tu - siang lebat kaw2 malam langsung takde hujan,walaupon air laut pasang tinggi tetapi disebabkan hujan tiada pada waktu malam jadinya kebarangkalian untuk banjir tu rendah la.

Tup2 bile dah nak masuk minggu2 terakhir bulan 12,hujan siang malam tak berhenti. Siang lebat malam renyai2 dan keadaan tu berterusan sehingga 3 hari.Jadinya bila masuk je hari ketiga kebetulan pulak air laut pasang tinggi,konfomla banjir kan but alhamdulillah tahun ni punye banjir tak seteruk tahun lepas.
Day 1- sampai setakat ni jer saya boleh bawak ain main banjir sbb bahagian depan sikit air laju dan tinggi
Day 1- Suasane pagi 

Day 1- Tempat ni rendah sedikit, air melepasi paras pinggang

Day 1- Melaut

Day 3- air maish ade tetapi surut sedikit

Day 3- Anak2 yg tak paham ape pon ape itu banjir
Hari kedua punya gambar lupe nak snap. Air betul2 surut pada hari ke 5. Punyela lama air tu termenung kat kawasan ni. Selepas kejadian 2 tahun berturut terkepung tak boleh pegi mana,kiteorg diskas yg mana mmg jatuh tahap wajib lah untuk kiteorg beli 4x4. Giler lah dok terkepung 3 4 hari tatau ape jadi kat dunia luar.Nasib baik stok makanan kiteorg dah standby awal2 sbb tanak jadi mcm tahun lepas.

Pada mangse2 banjir di kawasan2 lain,harap mereka dapat bersabar dan redo dengan musibah ini.Inysallah rezeki anda akan bertambah selepas musibah ini.


***Janganla ade gelombang ketiga keempat lagi selepas ni.Amin

0 org nak conteng on "Musim Tengkujuh - Part 2"

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez