Thursday, September 1, 2016

2015


**Baru menjenguk blog tgk2 ade draft utk tahun 2015...uishhh giler dekat setahun tak bukak belog,jadi alang2 dah ade draft kite publish jela yer

Pejam celik pejam celik dah sampai hujung tahun.Betul sangat orang kate masa sekarang berlalu dengan begitu cepat sekali,mungkin bumi kita sudah tua dan putarannya begitu laju sehingga kita tidak sedar hari demi hari berlalu.Mungkin impian dan cita-cita ade yang masih belum tercapai,macam saya....sobsobsob

Hariz
Tahun ni anak sulung saya berumur 7 tahun dan die telah memasuki fasa persekolahan yang baru.Alhamdulillah everything went well walaupon masa mule2 masuk sekolah die belum boleh membaca.Mase tu saya mmg betul2 risau takut sangat die ketinggalan pelajaran ke ape kan.

Mid sem exam,die berjaya mendapat tempat ke 14 out of 30. Darjah 1 hanya ada 2 kelas sahaja tetapi ape yang mengejutkan exam akhir tahun die ditempat pertama.Mase reportcard day tu bile cikgu die tunjuk slip peksa mcm terkejut la jugak tapi apepon saya bersyukur sangat sbb die telah menunjukkan peningkatan yang sangat baik dan ada 1 subjek die berjaya mendapat 100.So dont underestime your child okay!


Fitri
Pada pendapat saya prasekolah adalah 10x lebih bagus dari previous tadika yang die pergi.At the age of 5 he is able to write and read simple word mcam BUKU,MUKA,AYAM,KAKI.Memangla ade certain budak, 5 tahun pon dah pandai membace but please janganla bezakan anak2 saya dengan anak2 orang lain sbb setiap anak ade kelebihan dan kekurangan masing2. Sekarang ni saya lihat die lebih cenderung kepada lukisan,and he is lefthanded.Hanya die sorang je macamtu.Tatau la ikut sape tu.

Ain
Okay...yang kecik ni mulut sekarang potpetpotpet,asyik membebel jer kejenya.So perkembangan pertuturan die rasenye takde masalah sbb mase tido jer kot baru tak dgr suare die.Minum susu guna cawan dah dan she is diaper free.Saya tak igt mcmane sy potty train sbb rasenye mcm die sendiri yang tanak pakai pampers(kan ada abang2 as her mentor)Jadi bile abg pee kat toilet so die pon nak buat mcmtu jugak dan akhirnya sekarang ni rasenye die dah boleh berdikari pee kat toilet sendiri(sbb dah pandai basuh sendiri)tapi sy ajar die basuh pee dulu then basuh kaki dan tangan baru masuk dalam rumah.So sekarang mommy boleh relak sikit la.Hahahaha


Anak sedara
So tahun ni adalah tahun menuai hasil.Saya telah menerima 4 orang anak sedara pada tahun ini!Sangat meriah kan 2 boy 2 girl.Tapi bile part saya sendiri nak menuai hasil ni?????

2 3 bulan lepas saya punye menses tak berapa nak betul ater die keluar mcm spotting2 jer,perasan mengandung tapi dalam hati rase mcm tak tp saya buat jugak pregnancy test dan hasilnye konfom negative(kate merancang kan)jadi untuk menguraikan kekusutan sy pgla cek dan rupenye ade cyst sebesar 5cm jadi panel refer ke OnG.

Appt pertama sah mmg ade cyst tapi doktor tak beri sebarang ubat atau cadangan sbb katenye saya tak rase sakit jadi die cume akan folo up jer lg dan appt kali kedua amazingly cyst tu dah gone.Alhamdulillah...syukur sgt sbb sy sangat risau since cyst tu mungkin menganggu hormon dan menyebabkan period saya tingtong sbb kan i plan to get pregnant jadi kalo hormon saya kacau bilau mcammanne baby nak lekat.kankankan

Hujung2 tahun gini selalunya musim tengkujuh melanda pahang tetapi tahun ni masih belum ade tanda2 musim tengkujuh yg betul2 musim melanda bumi kuantan ni.Rasenye cuace sekarang umpama cuaca pada bulan 5 sbb no rain uolss.Siap kiteorg boleh berjimba ditepi pantai bersama anak2.Hopefully tahun ni bumi kuantan tidak ditimpa bencana banjir.Aamiin
   

Tahun ni rase mcm byk kali pulak kiteorg g stadium walaupon pahang tak dpt main final piala malaysia,kene tolak 6 mata,kalah AFC,main sampai separuh akhir piala FA tapi Pahang tetap dihati.Cuba lagi tahun depan.Go pahang go


Bersemangat betul tahun ni siap AFC punye game ppon kiteorg pg.

Jadi itu je kot rangkuman sekitar tahun 2015.Semoga tahun 2016 menjadi lebih baik dari tahun 2015.In shaa Allah





0 org nak conteng on "2015"

 

MYLIFETIMEJOURNEY Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez